Header Ads

SYILING 50-SEN MALAYSIA (KOLEKSI 1968 - (SECURITY EDGE)

SYILING 50-SEN MALAYSIA (KOLEKSI 1968) - (SECURITY EDGE)


Bagi para pengumpul duit syiling ini sudah tentu tahu akan-nilai pada mata wang ini bukan? Mata wang 50 sen ini adalah sangat bernilai kerana kesukaran untuk diperolehi yang mana menjadi pilihan koleksi bagi para pengumpul duit-duit lama yang menjadikannya berkualiti dan bahan yang digunakan untuk mencipta syiling ini juga adalah jenis logam yang sangat berkualiti.

Nilai semasa bagi syiling tahun 1967, 1968, 1969 adalah sekitar 9 hingga 11 ribu ringgit tetapi bagi 1969 pernah terjual dengan harga RM 80 000 kerana pembida-pembida mata wang ini telah berebut untuk memilikinya hingga mencapai bidaan yang agak tinggi di pasaran.

Koleksi ini (gambar di atas) adalah milik saya sendiri sebagai pengumpul duit lama, jumlah syiling ini yang ada pada saya sekitar 100 keping terkumpul akan tetapi sedikit sebanyak saya ingin menjualkannya beberapa keping atas sebab ingin berkongsi pada para pengumpul lain yang ingin memilikinya.

Meskipun sukar didapati atau ada pihak lain yang menawarkan nilai yang agak tinggi dan rendah ataupun agak berpatutan anda harus memilikinya kerana kesukaran melepaskan sesuatu barang koleksi telah meletakkan barang koleksi ini menjadi unik dan berkualiti yang mana nilainya akan meningkat samada mengikut pasaran semasa mahupun bidaan dan daripada pengumpul (penjual sendiri).

Bidaan...

Jika ada sesiapa yang berminat dengan koleksi ini boleh rujuk nilai koleksi dekat bawah :

Jumlah koleksi 102 keping (sejarah milik, ada diantara syiling ini saya kumpul dari 1970 hingga sekarang dan separuh dari keping syiling ini saya beli pada nilai ada diantara Rm8000 hingga Rm11 000 semata-mata mahu mengumpul dan menjadikan koleksi). Semakin lama syiling ini semakin tinggi nilainya namun bergantung juga dengan kualiti dan aspek nilai lain yang menjadikannya lebih bernilai.

Nilai koleksi : sekeping syiling 


Perk/ item :
#50 sen - 1968 (security edge) / (parit sisi)

Nilai semasa :

#Rm10 000 - per'keping syiling

Nilai jualan bagi "Lelong Koleksi Duit Lama"

#Rm12 500 - per'keping syiling


Nilai adalah berdasarkan nilai usia penyimpanan oleh kami sendiri selama 45 tahun. Item juga disimpan rapi pada bekas dan tidak didedahkan pada mana-mana cecair pembersih seperti coke untuk membuat pembersihan bagi mengekalkan keaslian dan kualiti syiling .

Bagi pembeli yang berminat dengan syiling ini boleh hubungi kami diruangan hubungan. Jika ingin membida sila letak nilai bidaan anda pada ruang bidaan yang disediakan.

Bidaan bermula pada RM4500.



Powered by Blogger.